Final sau prezență?

- 3 pași pentru a atinge fericirea -

În decursul anilor am observat foarte multe persoane care se duc cu gândul direct la finalul unui lucru. Fie că sunt la începutul unei relații, al unul job, al unui curs sau orice altceva, majoritatea oamenilor își focusează atenția pe sfârșitul experienței. Cât mai durează? Când se va termina? Cum se va termina?

În această perspectivă, cei care gândesc așa uită să se bucure de frumusețea momentului prezent. Focusați mai mereu pe cum se vor termina lucrurile, având mereu un ochi (de cele mai multe ori, critic) în viitor, proiectează diferite scenarii ale viitorului.

Cu atenția într-un viitor imaginat, fantastic, șansele ca momentul prezent să bucure și să fie experimentat din plin scad foarte mult.

Am auzit o întrebare la un moment dat. ”Cum ar fi dacă ne-am concentra mai degrabă pe momentul prezent decât să trăim în viitor? Ce-ar fi dacă, în loc să ne gândim la cum se termină relația, proiectul, viața, etc, ne-am concentra întreaga atenția pe momentul acesta?”

Pornind de la asta mi-am pus o întrebare. Care ar fi beneficiile unei astfel de gândiri? Am descoperit și câteva răspunsuri.

În primul rând, am trăi în prezent și ne-am bucura de fiecare clipă, de fiecare șoaptă, de fiecare atingere, de fiecare zâmbet pe care îl întâlnim.

În al doilea rând, ne-am opri din a face proiecții, astfel evitând să trăim într-un viitor fictiv, imaginat, care e foarte posibil să ne surprindă și să nu se întâmple deloc cum ne-am imaginat.

Un al treilea beneficiu, odată ce scoatem proiecțiile din ecuație, putem elimina anxietatea pe care o pot provoca proiecțiile și scenariile imaginate despre viitor.

Lista beneficiilor poate continua la nesfârșit. Întrebarea firească în acest moment este cum fac să îmi aduc atenția în prezent?

Cele mai bune 3 modalități de a deveni prezent și conștient de momentul în care trăiești sunt lucruri simple, pe care le poți face în orice moment, oriunde te-ai afla.

gandurile

1. Fii conștient de gândurile tale

Observă în mod activ gândurile tale și unde te duc. Dacă se duc în trecut ori în viitor, construind un viitor posibil, fictiv. Observă tiparul pe care îl urmează și caută, în mod conștient, să le aduci în prezent. Mută-ți atenția din planul mental către planul senzorial. Ce ai în jurul tău? Ce vezi? Ce auzi? Ce simți? Conectează-te la simțurile tale și revino aici și acum.

respira

2. Respiră

Concentrează-ţi toată atenţia pe respiraţie. De ce? Deoarece respiraţia nu are trecut sau viitor, ea se petrece aici şi acum. Observă-i ritmul, cât de profund respiri, viteza cu care respiri, mai rapid sau mai lent. Focusează-te câteva clipe pe respirație. Apoi…

corpul

3. Conectează-te la corpul tău

Cea mai bună metodă de a deveni prezent este să devii conștient de corpul tău. Care sunt senzațiile pe care le simți, care este poziția corpului tău, cum se mișcă, etc. Observând cum se simte corpul tău, cum te simți tu, cum te miști, revii cu atenția 100% în prezent.  A îți simți corpul acum, în acest moment, este cea mai bună metodă să vii în prezent.

Simte suprafața pe care stai, simte mușchii și modul în care se contractă și se relaxează, simte lucrurile cu care intră în contact pielea ta. Fă acest lucru împreună cu schimbarea gândurilor și cu observarea respirației și începe să trăiești totul din plin, acum, în prezent, bucurându-te de fiecare clipă și de tot ce îți rezervă viața.

happy

Sky Bet by bettingy.com